check
קורסי מומחיוּת קצרים | פורום סופי דיוויס

קורסי מומחיוּת קצרים

מדי שנה הפורום מציע קורס מומחיוּת קצר (1 נ"ז) בנושא הקשור לתחומי הליבה של הפורום: מגדר, סכסוכים ויישובם. קורסים אלו מיועדים לסטודנטיות וסטודנטים ברמה לימודים מתקדמת ועם רקע הן בלימודי מגדר והן בחקר סכסוכים ו/או יחסים בינלאומיים. הקורס מועבר לרוב באנגלית ע"י חוקר.ת אורח.ת ומתמקד בנושא ספציפי כמו ועדות פיוס, לימודי ביטחון פמיניסטים, הטמעת החלטה 1325 בישראל.

 


 

אריגת אמת: מבט מגדרי על ועדות פיוס, קורבנות ועדים  (58936)

.

ועדות אמת ופיוס ממונות בכדי לארוג יחד אמיתות סותרות, המסופרות—או נשתקות—על ידי שורדותים, עדותים וקובעותי מדיניות על מנת ליצור סיפור מכיל יותר של סכסוכים. עבודת הועדה, כמו גם הדו"ח וההמלצות שמתקבלות, מרכזיים בתהליך הריפוי של האומה, אך חשיבות גדולה ניכרת גם בעבודה עם יחידות, יחידים וקהילות. כיצד תובנות בנושא אלימות מגדרית מיושמות בשטח וכיצד תובנות מהשטח משנות את השיח האקדמי סביב אלימות מגדרית? קורס זה עוסק בפרקטיקות משתפות, משתתפות ולא שגרתיות לעבודה עם נפגעות ונפגעי אלימות מינית ואלימות מגדרית בקונפליקטים שונים בדרום הגלובלי. הקורס מחבר הרצאות, סרטונים ועדויות שיעובדו דרך עבודת קבוצות ומשחקי תפקידים.

ד"ר ארנצ'ה גרסייה דל סוטו מלמדת ומקדמת עשייה הומניטרית בינלאומית באירופה, קולומביה, אפריקה וסרי לנקה בקרב מהגרים, פליטים ועקורים. בימים אלו היא עובדת בצוות הגולים של ועדת האמת והפיוס הקולומביאנית ובפרוייקטים המספקים תמיכה פסיכולוגית ומשפטית למהגרות ופליטות בדרום אירופה.

הקורס נלמד באנגלית, מיועד למוסמך ופתוח לבוגר (שנה ג' מצטיינים). הקורס כולל שלושה מפגשים מרוכזים (22 ל, 24 ו-29 בנובמבר, בין השעות 16:30-20:00).

לפרטים נוספים הכנסו לשנתון:

 

https://shnaton.huji.ac.il/index.php/NewSyl/58936/2/2023    

 

 


 

אלימות מינית במלחמה: זכרון, סיפור וייצוג (58927)

 

58927

המאה ה-20 הייתה "מאה של מלחמות, גלובליות ומקומיות, חמות וקרות" (קתרין לוץ). הקורס בוחן את הדרכים השונות שבהן זוכרים מלחמה ואלימות פוליטית דרך עדשה מגדרית ודן בבעיות תיאורטיות, מתודולוגיות ואתיות של מחקר על אלימות מינית בזמן מלחמה.

מטרת הקורס היא להציע תובנות מעמיקות וביקורתיות על הספרות בנושא אלימות מינית בזמן מלחמה ומתמקד  בדוגמאות מהשואה, מלחמת העולם השנייה והמלחמה נגד אוקראינה.

שאלות מרכזיות כוללות: מהן ההשפעות המגדריות של מלחמה, אלימות פוליטית ומיליטריזציה? כיצד סופרו ויוצגו מלחמות, רצח עם וצורות אחרות של אלימות פוליטית? איך נשים זוכרות ומספרות אלימות מגדרית במלחמה? כיצד ממוגדרים תהליכי "פוסט קונפליקט" וצדק מעברי? מה הקשר בין עדות, סיפור וריפוי? כיצד משוחזר היחס בין ה"אישי" ל"ציבורי/לאומי" בתרבות פופולרית, קולנוע, ספרות וטקסטים (אוטו)ביוגרפיים העוסקים במלחמה, רצח עם וצורות אחרות של אלימות פוליטית?

אנדריאה פטו היא פרופסור במחלקה ללימודי מגדר באוניברסיטת מרכז אירופה, וינה אוסטריה ודוקטור למדעים של האקדמיה ההונגרית למדעים. היא מלמדת קורסים על היסטוריה חברתית ומגדרית השוואתית באירופה, מגדר ופוליטיקה, תנועות נשים, שיטות איכותניות, היסטוריה בעל פה והשואה. להרחבה על פרסומיה ראו בעמוד החוקרת שלה באוניברסיטת CEU

הקורס נלמד באנגלית, מיועד למוסמך ופתוח לבוגר (שנה ג' מצטיינים). הקורס כולל שלושה מפגשים מרוכזים (27 וה29 לדצמבר, ה3.1, בין השעות 16:30-20:00).

לפרטים נוספים הכנסו לשנתון: https://shnaton.huji.ac.il/index.php/NewSyl/58927/2/2023/