check
פאנל מומחיות: היבטיים מגדריים של סכסוכים ויישובם | פורום סופי דיוויס

פאנל מומחיות: היבטיים מגדריים של סכסוכים ויישובם

תאריך: 
ב', 06/01/202017:00-19:00
מיקום: 
אולם וואסונג, בניין רבין, הר הצופים

יום שני ה-6 בינואר 2020 בין השעות 17:00-19:00 באולם וואסונג, בניין רבין, קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית בירושלים. בשיתוף עם הקורס: מבוא לחקר היחב"ל  

 

מדוע חשוב לבחון היבטים מגדריים של סכסוכים ויישובם? איך סכסוכים משפיעים באופן שונה על נשים מקבוצות אוכלוסייה מגוונות בישראל ובעולם? כיצד מתיחסת המערכת הבינלאומית לשילוב נשים בתהליכי יישוב סכסוכים?  איך נשים משתתפות בתהליכי יישוב סכסוכים במרחב הגלובלי? כיצד נשים מקבוצות אוכלוסייה מגוונות בישראל פועלות בכדי לאפשר ולקדם השתתפות נשים בתהליכי יישוב סכסוכים?

 

בכדי לענות על שאלות אלו הזמנו חמש מומחיות מעולמות תוכן שונים ומשתלבים: אסתי רידר אינדורסקי, אקטיביסטית חרדית ודוקטורנטית בבית הספר לתרבות באוניברסיטת תל אביב; גאדיר האני, חברת תנועת נשים עושות שלום ופעילה חברתית במספר ארגונים למען חיים משותפים ושלום; פרופ' אמריטה גליה גולן, המחלקה למדעי המדינה, האוניברסיטה העברית בירושלים; עו"ד נטע לוי, מקדמת מדיניות, איתך מעכי משפטניות למען צדק חברתי; שירי לוינס, מקימה שותפה של Mind the Conflict ושל נשים עושות שלום, ודוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

במהלך הערב, חמש המומחיות, כל אחת עולם ומלואו של תובנות, חוויות ועשייה, הפכו נושא לא פשוט לעיכול לנרטיב מעורר השראה ואת החיבורים בין המקומי לגלובלי, בין אקדמיה לאקטיביזם לרלוונטיים מתמיד.
אסתי רידר אינדורסקי וגאדיר האני סיפרו בגוף ראשון על אלימות משתיקה כלפי פעילות פוליטיות וחברתיות ועל המאבק המתמשך (בשנות ה20 של המאה ה21 !!!) לייצוג. שירי לוינס דיברה על הקשר בין שוויון מגדרי לאלימות פוליטית, ועל מאפיינים, אתגרים והצלחות של תנועות נשים לשלום בעולם. עו"ד נטע לוי דיברה על הדרכים בהם סכסוכים משפיעים על חיי היומיום של נשים, בזמן שהן כמעט ולא משפיעות על ניהולם ויישובם, על החלטה 1352 של מועצת הביטחון של האו"ם שנועדה לשנות את המצב ועל מהלכים ליישומה בישראל. פרופ' אמריטה גליה גולן עמדה על מורכבות התפיסה המהותנית של נשים כרודפות שלום העומדת בבסיס החלטה 1325 ועל חשיבות העשייה הפמיניסטית, של נשים וגברים כאחד.

 

 

פאנל מומחיות היבטיים מגדריים של סכסוכים ויישובם

 

קישור לגלריית האירוע

 

על המומחיות:

אסתי רידר אינדורסקי היא דוקטורנטית בבית הספר לתרבות באוניברסיטת תל אביב, "בנוסף", היא אקטיביסטית הפועלת לקידום מעמדן של נשים חרדיות למוקדי קבלת החלטות ולקידום השיח בין קבוצות שונות בציבוריות הישראלית. לצד עיסוקה במחקר אקדמי בתחומי ממשל, מגדר ורב תרבותיות היא מכהנת כמנכ"לית משותפת של ארגון "נבחרות", מרצה במכללת עמק יזרעאל, עוסקת בכתיבה פובליציסטית ומרבה להופיע ולדבר מול קהלים שונים כחלק ממחויבותה לשיתופי פעולה בין מגזרים ולאחריות חברתית רחבה.

גאדיר האני, היא ילידת עכו שעובדת בנגב כמנהלת מחלקת תיירות, קשרי קהילה ומדיה חברתית בפרויקט ואדי עתיר בנוסף היא עובדת כרכזת המחלקה לפיתוח כלכלי והעצמת נשים באג'יק מכון הנגב ומלווה את נשות הקייטרינג בחורה מפעל אשר מספק 12000 מנות מדי יום לתלמידי בתי הספר בנגב. גאדיר פעילה במספר ארגונים למען שלום וחיים משותפים כגון: נשים עושות שלום, חברת הנהגת תנועת עומדים ביחד, חברת תנועת קול אחר, היוזמה הבין דתית בנגב, וקהילת הגר בנוסף חברת עמותת מען- פורום נשים ערביות בנגב אשר עוסק בפעילות למען נשים ערביות בנגב כמו מאבק באלימות נגד נשים, פוליגמיה, ייעוץ משפטי וכדומה. בחודש דצמבר 2018 זכתה בפרס סמי מיכאל לפעילות לצמצום פערים בין קהילות שונות בחברה הישראלית והייתה ברשימת 50 הפעילות והפעילים החברתיים של ידיעות אחרונות.

פרופ' אמריטה גליה גולן היא חוקרת מדע המדינה, פרופסור אמריטה באוניברסיטה העברית בירושלים ופעילת שמאל פמיניסטית. היא מתמחה במשברים בינלאומיים, יישוב סכסוכים, הסכסוך הערבי-ישראלי ונושאים פוליטיים אקטואליים. פרופ' גולן כתבה 10 ספרים בתחום יחסים בינלאומיים, ברית המועצות והמזרח התיכון, והיתה חברת המועצה הישראלית ליחסי חוץ ל וגם מערכת של כתב העת International Feminist Journal of Politics . היא זוכת פרס מפעל חיים של האגודה הישראלית למדע המדינה, פרס אליס שלוי לנשים במנהיגות, הפרס לאקטיביזם מטעם קרן גלייטסמן , ופרס Distinguished Scholar מהאגודה ללימודים בינלאומיים.

עו"ד נטע לוי,  היא מקדמת המדיניות בעמותת איתך מעכי משפטניות למען צדק חברתי, ומרכזת בשנים האחרונות את הפרויקט ליישום החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם בישראל. בעבר נטע היתה עיתונאית בערוץ 10, ידיעות אחרונות, וגלי צה"ל ובמאית של סרטים דוקומנטריים "האישה מהבועה" ו"שלום כיתה ב'" שהוקרנו ביס דוקו ובפסטיבלים ברחבי העולם.

שירי לוינס, היא דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. "בנוסף", שירי היא אחת מהמקימות של תנועת "נשים עושות שלום", כתבה את עקרונות התנועה והובילה את המאמצים של התנועה לקדם שיתופי פעולה בקרב קהילות שונות (diversity). שירי פיתחה יחד עם גב' שירי בר מודל עבודה עם קונפליקטים הנקרא "Mind the Conflict"  המשלב מינדפולנס והתמרת סכסוכים. המודל נלמד במסגרות שונות, ביניהם במשרד החינוך ובעקבות מחקר שטח שנערך בשנה חולפת, מופיע כרגע במספר פרסומיים אקדמיים. במקביל, שירי שותפה בהובלה של פרוקיט "מרחיבים אופקים" – פרויקט משולב של אוניברסיטת בן גוריון ועמותת "חוסן קהילתי אופקים", המקדם למידה וחשיבה ביקרותית בקרב פעילות חברתיות בעיר אופקים.